Saturday, January 1, 2011

Happy New Year!

Gelukkig nieuwjaar en beste wensen aan iedereen!

Gisteren was het dus zover: oudjaar in Sydney en 1,5 miljoen (!) mensen in en rond Sydney Harbour. 's Morgens om 7u zijn we vertrokken aan het hostel om zeker te zijn van een plaatsje op Mrs Macquaries Point, gratis en de enige plaats in Sydney waar je het Opera House en de Harbour Bridge tegelijk kan zien. Toch stond er al een serieus lange rij en was het na 12 eer we effectief een goed plekske gevonden hadden.
Na ongeveer zestien uur wachten was het moment aangebroken waar iedereen zo lang op wachtte. Het vuurwerk werd afgeschoten vanop zeven plaatsen in Sydney, de haven, de brug en enkele wolkenkrabbers. Man man! 'k Denk niet dat ik in mijn leven ooit nog iets ga zien dat dat visueel en qua sfeer kan overtreffen. Echt gewoon onbeschrijfelijk. Ik laat de video's voor zich spreken!






Nadien zouden we nog verder een stapje in de wereld zetten, maar toen we terug in 't hostel waren was iedereen eigenlijk te moe om veel te doen. In plaats daarvan hebben we dan nog wat gedronken en foto's uitgewisseld. Bij deze heb ik dus ook de foto's van kerstdag! Voor nieuwjaar te zijn ben ik dus ook vrij vroeg gaan slapen... 't Was de nuchterste oudjaarsavond van de laatste tien jaar denk ik, maar tegelijk ook de meest onvergetelijke ooit!

Mijn vorige post had ik besloten met te zeggen dat ik naar Taronga Zoo zou gaan, maar dat is er dus niet van gekomen. 't Was echt veeeel te druk, een uur aanschuiven voor de ferry alleen al had ik er net niet voor over. Andere keer dan maar! 't Is niet de laatste keer dat ik in Sydney ben. Voor vandaag heb ik nog geen plannen, maar het is weer stralend weer en dus is in het park gaan liggen een goede optie. Straks gaan we waarschijnlijk wel ergens uit en morgen is er een voetbaltornooi tussen verschillende hostels, ik kijk er al naar uit! Maandag is alweer mijn laatste dag in Sydney, de tijd vliegt voorbij, en dan ben ik van plan om nog eens naar Bondi Beach te gaan, op voorwaarde dat het weer meezit uiteraard.

Nadien op naar Shepparton, Melbourne, Tasmanië en daarna begint mijn rondje Australië eigenlijk pas echt!

Voor de party pictures moet je hier zijn.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...