Wednesday, January 5, 2011

Hills, villages and sunshine!

Ik ben nu dus terug op weg naar Shepparton, maar niet nog eens via de autosnelweg. Deze keer heb ik geopteerd voor de veel rustigere country roads, eerst de Bells Line of Road door de Blue Mountains en nu de Olympic Way door de Great Dividing Range. Twee prachtige wegen van het ene dorpje naar het andere, met daartussen golvende heuvels met akkers, velden of grasvlakten met eucalyptussen.

Nu zit ik in Junee, een dorpje met een 1200 inwoners en met verbazingwekkend veel schitterende oude gebouwen. In eigenlijk alle dorpen in deze streek staan hopen huizen die minstens 100-150 jaar oud zijn. Dit was namelijk het eerste inlandse gebied dat bevolkt werd in Australië, nadat het eindelijk gelukt was om de Blue Mountains over te steken.

Meer tijd heb ik niet om meer achtergrondinformatie te geven over de streek en dorpjes, maar dat komt nog wel als ik in Albury ben (gratis internet ginder!).

Voor de foto's: Sydney-Shepparton

PS: `k Heb vernomen dat er in Belgie op `t nieuws heel wat te doen is rond de overstromingen hier. Wel, daar heb ik hier totaal geen last van. De temperaturen liggen hier rond de 32-35 graden! Maandag heb ik wel eventjes in een zotte stortbui gezeten in Bathurst (waar het dak van een cinema is ingestort, zoals blijkbaar in het nieuws vermeld is), maar buiten dat merk ik hier niets van slecht weer. Rockhampton, Queensland ligt dan ook meer dan 1000 kilometer noordelijker. Als er in Spanje overstromingen zijn, hebben we daar in Belgie ook geen last van, niet waar?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...