Friday, November 26, 2010

Wie zegt dat geld niet aan bomen groeit?

Mijn plannen zijn ondertussen weeral veranderd! De volgende drie tot vier weken ga (normaal gezien) ik hier in Shepparton blijven. Qua accomodatie zit ik nu echt wel vrij goed en ik had ook niet echt plannen voor deze periode. De beslissing om hier te blijven en nog wat extra geld te verdienen was dus snel gemaakt. Het plukken zelf gaat ook elke dag beter, wat betekent dat er elke dag meer en meer verdient wordt. Er wordt namelijk betaald per 'bin' die geplukt wordt. Eens je de techniek onder de knie hebt, valt hier wel redelijk veel geld te rapen (of is het plukken?), op voorwaarde dat je er echt wel voor wil werken uiteraard.
 
Evelyne is deze avond terug richting Melbourne vertrokken, waar ze een paar dagen zal blijven, om daarna terug naar Sydney te gaan. Nu zit ik bij Terry met Alex(andre), uit Frankrijk, en een hoop Chinezen. Zijn vrouw is Chinese, dus vandaar dat er altijd veel Chinezen verblijven. De namiddagen en avonden worden hier gevuld met op 't terras zitten met een pintje, praten, kaarten, luisteren, gitaar spelen, zingen en, als de muggen te lastig worden, met tv kijken.

'k Ben ook van gedacht veranderd in verband met de feestdagen. Ik heb ook besloten om terug naar Sydney te gaan. 't Zou stom zijn om Kerstmis op Bondi Beach en het vuurwerk met nieuwjaar op het Opera House en de Harbour Bridge te missen nu ik toch in Australie ben! Vergeleken met Melbourne ken ik in Sydney ook de beste en/of goedkoopste plaatsen om te eten en uit te gaan en daar ken ik ook veruit de meeste mensen. Als ik hier een weekje langer blijf werken, is het grootste deel van de kosten om een dag of 10 terug te gaan ook gedekt. De plannen voor na nieuwjaar blijven wel ongewijzigd.

Ik heb ook eindelijk nog enkele foto's kunnen uploaden. Extra foto's van Melbourne vind je hier en een paar foto's van in Shepparton hier.

`k Ga afronden en terug naar het huis, eentje drinken en slapen, want morgen weer om half 6 eruit voor een nieuwe werkdag!

1 comment:

Cis said...

Reus, ge ziet daar precies goe!
Geniet er ma goe van, hier is het ma bitter koud :)

You're the man!
Cissewis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...