Tuesday, November 23, 2010

Picking cherries

De vorige keer zei ik dat ik op zoek was naar werk en liefst zo snel mogelijk. Wel, een klein half uurtje nadat ik dat gepost had, kreeg ik al telefoon! Ik zou de volgende dag al kunnen beginnen in Shepparton. Dus rap al mijn spullen bijeen geraapt en vertrokken naar daar. Onderweg moest ik in Melbourne nog drie Welshmen oppikken. Voor degenen die nog nooit met iemand van Wales gepraat hebben, kan ik zeggen dat die dus echt bijna onverstaanbaar zijn. Zo'n zwaar accent had ik nog nooit gehoord. Na een tijdje betert dat wel, maar zelfs de Australiers hadden er moeite mee.

Nu zit ik dus in Shepparton, in de streek die ze de 'Fruit Bowl' van Australie noemen, kersen aan 't plukken. Buiten werken wordt er hier niet veel gedaan, er is hier echt bitter weinig te zien en te doen. Wel superweer, elke dag rond de dertig graden, gisteren zelfs 35! Het werk start dus ook 's morgensvroeg bij zonsopgang (rond 6.30u) en gestopt wordt er rond half 3 in de namiddag. Vanaf  dan is het echt veeel te warm om nog iets actief te doen, laat staan werken... De vrije tijd doden wordt gedaan met eten halen en klaarmaken, tv kijken, rondhangen en bier of wijn drinken. Iedereen zit hier ook in hetzelfde schuitje, wat een band schept en waardoor contacten leggen supervlot gaat.

Het nadeel hier zijn wel de alternatieve types die een steek zoals dit aantrekt. Er zitten hier echt extreem freaky mensen, een Japanner die constant hardop zit te praten en te lachen, maar voor de rest compleet onschuldig is en een Fransman die blijkbaar altijd zat rondloopt, in zichzelf praat en waar iedereen schrik van heeft. En dat zijn er maar een paar...

Dat is ook een van de redenen waarom ik morgen vertrekt in het hostel waar ik nu zit. We zijn een vent, Terry, tegengekomen waar we thuis mogen verblijven tegen 35 dollar per week, met gratis wasmachines, drinkwater enzovoort. Ideaal dus! Voorwaarde is wel dat je een eigen tent moet hebben, maar dat is dus al een tijdje in orde, eventueel kan ik ook nog altijd in mijn auto slapen. Hij kent ook redelijk veel boeren in de streek en weet dus waar en wanneer je het best betaalde werk kan vinden.

Het plan is nu om hier nog een weekje of twee, misschien drie, te blijven werken en tegen de feestdagen terug te gaan naar Melbourne. Na nieuwjaar trek ik dan verder naar Tasmanie, waar ik een gezin ga zoeken om te gaan WWOOFen. Tegen dat de Australian Open begint, ben ik normaal gezien weer in Melbourne om daar de wereldtop van het tennis aan het werk te zien. En daarna begint het volgende gedeelte van mijn ronde rond Australie!

'k Heb voorlopig nog geen foto's kunnen uploaden, maar ik hoop dat ik bij Terry thuis ook op internet kan.

Cheers!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...