Thursday, November 11, 2010

Meer roadtripfoto's!

Ik heb nog even tijd gevonden voor een kort berichtje. Ik zit momenteel in Lakes Entrance, Victoria. Alles gaat echt voortreffelijk goed. 'k Heb ondertussen al een dikke 1400 km afgelegd en de auto vertoont nog geen mankementen. Ik heb nog geen enkele keer de neiging gehad om rechts te gaan rijden. Integendeel, je hebt de neiging om zelfs meer naar links op te schuiven, omdat je gewend bent om zelf aan de linkse kant te zitten van je rijvak. 
Vandaag was ik normaal van plan om Mt Kosciuzko in de Snowy Mountains (hoogste punt in Australie) te beklimmen, maar vanwege een belachelijk onweer heb ik vorige nacht bijna niet geslapen. Met het gevolg dat ik dus totaal geen zin had om 5 uur omhoog te wandelen. 'k Heb deze morgen dan besloten om verder te rijden. Om 7.00u was 'k al onderweg, met als voordeel dat ik voor de eerste keer (levende) kangoeroe's in het wild heb gezien. Ik had er tot dan toe al wel redelijk veel gezien, maar die lagen allemaal dood langs de weg. Kangoeroe's zijn zoals herten bij ons, vooral actief bij zonsopkomst en -ondergang en tijdens die periodes dus ook het makkelijkst te spotten.
Ik blijf hier een nacht in Lakes Entrance en morgenvroeg rijd ik naar Wilson's Promontory NP, waar ik een 2-daagse trektocht van 45 km zal doen. Zondagavond ben ik dan in Melbourne waar de zoektocht naar een job kan beginnen.

Nog enkele opvallende dingen in Australie:

Bijna elke bar/pub/cafe heeft een ATM binnenin en een ruimte waar je kan eten. Echt superhandig.

In gebouwen mag hier nergens, maar echt nergens gerookt worden. Dus ook niet in pubs en dergelijke. Voor degenen die in Belgie tegen het rookverbod zouden zijn met het argument dat de echte cafesfeer zou verdwijnen, kan ik garanderen dat die sfeer echt wel blijft. Die verdwijnt niet als de rook verdwijnt...

Misschien nog het meest opvallend: het is hier ongelofelijk proper. Binnen, buiten, op straat,... je moet al veel moeite doen om ergens een papiertje of vuiltje te vinden.

't Berichtje is precies toch langer dan gedacht, met het gevolg dat mijn tijd er nu ook volledig op zit.

Meer foto's van mijn roadtrip vind je hier!

Tot in Melbourne!

2 comments:

Hannes Van Eynde said...

Ja Reus, laat ze maar eens zien ginder hoe die Belse dat doen eh! Ge geeft me elk berichtje meer en meer goesting om "fuck bio-ingenieurstudies " te zeggen en op't vliegtuig te springen nr ginder ^^! Maja, da zullen we mr niet doen zeker...

ps: Da van het roken was er echt wel LOS op!

Grtz,
Hannes

Hannes Van Eynde said...

* da moet 'Belge' zijn :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...