Friday, December 24, 2010

Christmas Eve

'k Ben juist terug van een wandeling door Sydney op kerstavond. Gisteren was het nogal redelijk laat, dus vandaag doe ik het maar een beetje rustiger aan. Het pre-kerstfeestje in The Gaff was serieus geslaagd met andere woorden! Sydney is echt mijn favoriete stad aan 't worden. Degenen die wilden konden deze avond kerstavond vieren op een boat cruise, maar dat vond ik fysiek en financieel gezien niet zo`n goed plan.

Tijdens mijn wandeling deze namiddag ben ik ook eens de St Mary's Cathedral binnengegaan. Daar was toevallig juist een kerstmis aan de gang. Normaal gezien heb ik absoluut niks met de 'Kerk' of bij uitbreiding religie, maar dit was toch behoorlijk indrukwekkend. Een paar duizend man in de kerk en een koor van meer dan 100 zangers/zangeressen. 
Deze avond waren er lichtshows aan de meeste historische gebouwen in de stad, adembenemend! Zie de foto's!


Vandaag kruip ik vroeg in m'n bed, want morgen is er een gratis kerstontbijt en daarna party, party, party op Bondi Beach. Daar is er een festival van 12u 's middags tot middernacht met drie podia en een hele hoop muziekgroepen en dj's. 59 dollar voor de inkom, lunch en gratis drank van 12 tot 15u! Kan niet slecht zijn, denk ik dan!

Ik heb ook een nieuw album gemaakt: Sydney deel 2

Nog even een bedenking ter zijde. Soms als ik naar huis bel, merk ik dat ik soms niet meer gemakkelijk op Nederlandse woorden kom. Het eerste woord dat me dan te binnen schiet is een Engels woord. 't Is opvallend hoe snel je je aanpast aan een andere taal. De eerste weken dat ik hier was, moest ik voor ik Engels sprak eerst alles in mijn hoofd vertalen. Nu is dat dus omgekeerd, ik moet soms serieus nadenken om Nederlands te spreken. Ik ben dat dus niet meer gewend na anderhalve maand geen woord Nederlands gesproken te hebben. Gisteren heb 'k bijvoorbeeld Sanne leren kennen, een Nederlandse, maar met elkaar spreken gebeurt dus gewoon in het Engels. Het is niet gewoon niet makkelijk om in een gesprek opeens te switchen van Engels naar Nederlands... Maar des te beter, ik ben hier dan ook om Engels te praten!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...